Tuesday, February 7, 2012

Kebenaran di mana-mana

Assalamualaikum..


Nak percaya, tak nak percaya itu terletak di tangan masing-masing. Kalau kau explain macam mana sekalipun dah orang tu tak nak percaya, itu hak dia. Kau merintih air mata darah sekalipun, merayu dan terus merayu memang tak akan mengubah pendirian orang tu bila dan hati keras. Kau yang tahu kebenarannya hanya perlu berdoa minta Allah SWT berikan petunjuk dan buka pintu hati orang tu untuk terima kebenarannya.

Sejauh mana orang tu nak tetapkan hatinya untuk tidak mempercayai? Bila kebenaran dan  kat  depan sana, dah xde apa nak disangkalkan lagi. Hanya perlu terima akan kebenaran itu. 

p/s  ~ Kebenaran tidak terbentang sekarang, akan tiba masanya nanti. Kalau bukan di dunia, akhirat masih ada..

2 comments:

Mario said...

uik

JIJI YU said...

kepercayaan merupakan pilihan sebab itu kita dikurniakan akal dari tuhan akan tetapi berakallah dengan berlandaskan iman..

pasal soalan engko tu..

niat aja tak cukup bhai..nabi bersabda..

bersolat lah diawal waktu..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails