Monday, June 18, 2012

Cucuk biar masuk

Assalamualaikum..

Selain dari main kail ikan eh kail botol sewaktu aktiviti "Sukan menjana kesihatan ummah", kami juga turut main cucuk benang masuk dalam lubang jarum. Perghh yang nie memang menguji kesabaran betul. Sudahnye tangan plak dop gigil lagilah xleh masuk der. Orang lain sekali cucuk dah masuk.

Pada awalnye aku dop main try laa cucuk masuk lubang tu. Korang tahu la sendri bila benang dah di cucuk masuk nak masuk skali lagi lain dh jadinya. Jadinya ialah dah berbulu2 kat muncung dye tu. Bila nak masukkan kali ke dua, ko buat laa macam mana skalipun memang tak masuk melainkan dipotong hujungnye biar dapat hujung yang baru. 

*3 beranak tengah gigih*

Last2 dari 3 beranak yang masuk, sorang pun xleh cucuk masuk lubang. Mama yang setiap hari mencucuk benang masuk lubang jarum pun xdapat. Ini semua angkara dop main cuba masukkan dye dalam lubang sebelum permainan bermula. Sedih2x. Udah xde rezeki macam mana skalipun memang xdapat laa.

p/s ~ Hadiah utama kami dapat bawa balik rumah.

2 comments:

deno said...

wah seronoknya!!! :)

Ardini Humaira said...

hehe.. takpe tak ada rezeki... seronoknye join aktiviti gtu :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails