Thursday, March 7, 2013

Al-Quran terjemahan Per-kata

Bismillahirahmanirahim dan Assalamualaikum.

Alhamdullilah dengan BB1M dapatlah aku membantu membeli alat-alat dan kelengkapan untuk keluarga aku. Tanpa BB1M bukan bermakna tak boleh nak beli, tapi dengan BB1M nie dapat kurangkan jumlah pengeluaran duit sendiri.

RM100 dari BB1M telah pun aku belanjakan. Aku beli Al-Quran nie untuk mama. Actually harga sebenar Al-Quran nie ialah RM150 tapi dapat kurang RM135. So, mama hanya kuarkan wang RM35 sahaja untuk Al-Quran nie.


Al-Quran nie tersangat lah bagus. Mama memang cari Al-Quran cam nie sebabnya dye ada maksud untuk siap patah perkataan. Bukan itu sahaja, juga terdapat Kadar bacaan Mad yang telah di warnakan dengan warna cerah.


Sapa-sapa yang berminat untuk dapatkan Al-Quran seperti nie leh lah pergi Syarikat Jaffar Rawas kat Kelantan. Aku dpat tahu dekat Kedai Buku Banggol juga ada jual Al-Quran begini. Bagi yang dop negeri lain, leh la try cari kat mana2 kedai buku. Aku nak bagitahu pun memang dah xtahu.

p/s ~ Ada seorang pemuda turut beli Al-Quran nie setelah tertarik dengan satu perkataan satu makna setelah mama aku perkenalkan. Alhamdullilah. Untuk siapakah Al-Quran itu ya? Hehe

2 comments:

DLatum said...

Wahhh Alhamdulillah :)bagusnya beli al-Quran utk mama. banyak pahala dpt inshaAllah :)

Myra Jay said...

Kena p beli jugaklah.. baguslah ada makna untuk setiap perkataan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails