Thursday, April 29, 2010

''bILa IzrAil Dtg MeMANGGil''

mereka yang sedang makan mungkin akan mati tercekik..
mereka yang sedang lena tido mungkin mati dalam tido..
mereka yang sedang berjalan-jalan mungkin mati d panah petir..
mereka yang naik kereta mungkin mati dilanggar lori..
mereka yang naik kapal terbang mungkin mati pabila kapal terbang terhempas..
mereka yang naik kapal mungkin mati pabila kapal karam d lautan..

semua ini bila malaikat Izrail datang memanggil..

''RenUNGKAnlAH''

ePIsOD 4

Masa tiba 7.37 a.m.. Sangat awl ari nie coz aku kene g MRSM Jeli dgn Mira, Kak Moh n Abg Nae. Sepatutnya Mira n Lias yg p tapi sebabkan ada kerja EIA, Lias tak dapat nak ikut. Kesian Lias but i'm So happy dapat ganti dye coz dapat jumpa jurnior even aku bukan x-MRSM Jeli tapi kami umpama anak beranak even dr MRSM lain-lain. Bertolak ke sana jam 7.45 a.m.. then sampai sana kul 9.10 a.m.. Kami ke sana atas jemputan untuk pameran sempena ''hARi Bumi 2010'' n sempena ''PesTA tYPE III''.. Budak MRSM tau lah pe ''PesTA tYPE III'' nie. Pada sapa yg bukan budak MRSM aku tak kan meng'anak tiri'kan korang so aku bagi tau serba sedikit sal ''PesTA tYPE III'' nie. ''PesTA tYPE III'' nie ialah satu pesta untuk mempamerkan hasil kerja or kajian pelajar-pelajar MRSM seperti tentang kajian kes, kajian sains.. Tapi ''PesTA tYPE III'' yang d adakan dkt MRSM Jeli nie tuk budak Form 3, so banyak kajian kes coz diorang tak berapa nak tau lagi sal kajian sains nie.

Apa yg penting ari nie aku dapat lepaskan rasa rindu kat MRSM Kuala Terengganu even aku hanya p MRSM Jeli. Aku pusing-pusing kat bahagian BA (Bangunan Akadenik), then masuk bilik kaunselor. Lepas makan kami pun bertolak pulang jam 1.40p.m.. Sampai opiss lam pukul 4.oo p.m.. sebab jalan 'jem'.. Macam biasa lepas balik opis berborak-borak lah coz dah takde kerja nak buat..pulang umah jam 5.05 p.m..erMMMM

* Masa odw ke sana, nasib baik tak kene langgar dgn trailer yg pecah tayar betul-betul sebelah kenderaan yg kami naiki.
* xde pic nak d sertakan coz enset tngal dlm kenderaan..nasib malang
* ari nei merempit ngn moto..

* SaYANgILah bUMI kiTA*



6 comments:

Han$ Xy said...

ahah..mrsm jeli ek..ho4...yup...save our earth...sayangi bumi kite~~

Unknown said...

yup..mrSM jELI

Aidi-Safuan said...

pergh mrsm jeli! jauh tuh. ade harimau kan kat situ? :p

Unknown said...

a'ah ada rimau..tngok face to face tau ngn rimau 2..rimau yg jbtn perhilitan yg bwk..

AkU said...

tempat jin bertendang...ops...

Unknown said...

jin..lansuir..smua ada..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails