Wednesday, April 21, 2010

''BUka MAtA..''


Apasal orang zaman sekarang nie??
Mudah sangat nak percaya dengan kata-kata manis. Mudah sangat nak terpengaruh dengan banda-benda yang kalau fikir pun macam tak logik. Tolonglah buka mata tu. Bukan mata yang memandang nie je. Mata hati sekali. Jangan asyik nak kaya dalam masa sesaat tanpa kerja keras. Sudah-sudah lah terpengaruh dengan mesej-mesej yang di hantar oleh mereka yang tak bertanggungjawab tu. Mereka perbodohkan kita je. Meskipun berstatus pegawai tinggi kerajaan dan lepasan universiti namun mereka tetap tidak terlepas daripada penipuan melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) yang kononnya menawarkan pelbagai hadiah lumayan. Dan kadang-kadang mereka nie pun turut tertipu, terpengaruh. Alih-alih duit kita yang dikebasnya. Bukan kita yang kaya mereka yang kaya.

* akU PENah tERima MEsEJ-MesEJ caM Nie. rASa naK cOL je No TU nAk mAki-mAKi je..


8 comments:

::FAIZ FARISH:: said...

penah beberapa kali dpt sms mcm tu...

sHaFAa said...

rasa smua org pnh dpt msj2 cm 2..

KEMBARA KERTAS KOSONG said...

erm...dah jadi kebiasaan...lihatlah apa yg manusia kejarkan sekarang...

kalau de kol lagi..report je kat polis...trace sape yg buat aktiviti haramni:)

sHaFAa said...

kembara kertas ~ mnusia xlekang dlm mngejar kedunian. xtau halal haram. huhu

H@n$ Xy said...

ho6...stkt nih tak kena ag...thanks for remind...

sHaFAa said...

h@n$ Xy ~ xpnh kene lagi?woooww

MofizPutra.com said...

huhuh.. dh penah kena, tp owg yng penipu tu tk pandai..ada ke patut, dia nata mesj dia kata Apiez menang 10,000 drp AF4, time dia anata mesj tuh Af2 baru je abis.. siap suh anata no akuan.. yang pasti org wt keje ini org indo, sory to say buka semua org indo jahat.. tp bila apiez call no tuh org indon angkat.. dia siap mintak no ic, dan no akuan dia ckp nk mskkan duit..hahah penipun sangat..

sHaFAa said...

gler..
nk menipu pun fkir lah..
ish2 org2 zaman skrg nie..
dsyt2..
dh apiez ckp pe dkt dye?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails