Tuesday, June 19, 2012

Hadiah utama milik kami

Assalamualaikum..

Dalam entry "cucuk biar masuk" aku ada cerita yang kami dapat bawa pulang hadiah utama. Yihaaa.. Alhamdullilah. Rezeki betul. Pada hari "Sukan menjana kesihatan ummah" tu sapa2 yang mendaftar akan dapat seorang satu nombor. Bukan nombor ekor yaa. Nombor bertuah. Kiranye sapa2 yang datang, kalau ada rezeki diorang memang akan dapat hadiah. Tak kira tua muda, kecik besar semua boleh dapat nombor bertuah tu kalau dah daftar.

Kami sekeluarga ada 6 orang, so ada la 6 nombor bertuah. Tunggu laa kami nombor sapa yang naik. Hadiah untuk nombor bertuah kira ada banyak juga la. Ada minyak, beras, bekas, sejadah dan lain2 lagi la. Ada hadiah sumbangan dari pihak2 tertentu juga ada yang dari pihak masjid yang sediakan. Memang excited laa nak dapatkan hadiah2 tu tapi kene tengok nasib juga.

Tunggu punya tunggu punya tunggu punya tunggu. *Menujukkan yang memang dari awal sampai akhir tunggu nombor kami naik. Tak juga naik2. Fed up dah. Dan tibalah hadiah utama untuk cabutan bertuah pula. Sekali juruacara sebut '249'. Eh "249" cam penah baca je no tu kata aku dalam hati. Masa tu xterniat pun nak tengok nombor sebab dah fed up kan. 

Nak tak nak tengok juga lah sbb xpuas hati penah baca kat mana nombor tu, rupanye itu salah satu dari nombor bertuah yang kami ada. Tapi masa tu xbrapa nak sure lagi. Suruh juruacara ulang nombor tu. Lepas tu ulang laa juruacara. Pun xpuas hati. Last2 juruacara panggil nama sbb kat nombor bertuah ada tulis nama. Lorr itu nama adik aku. Terus kiteorang jerit. Haha.


Memang bertuah adik aku. Nama dye naik untuk dapat basikal tu. So memang hak milik dye la. Patutlaa nombor bertuah xnaik yang awal2 tu rupanye ada yang lagi besar kami dapat. Alhamdullilah.. Sebelum nie kat mana2 hari keluarga ke apa ke yang ada nombor bertuah, kami xpnh nak dapat tapi yang ni siap dapat hadiah utama lagi. Syukur.

p/s ~ Banyak kami dapat hadiah untuk aktivi Sukan menjana kesihatan ummah nie.

5 comments:

Masya said...

rezekilah tu.... kt org pun jarang bertuah nak dapat hadiah² klu ade cabutan bertuah ni..

nuyui a.k.a miss YUI said...

alhamdulillah..rezeki tu..

Ardini Humaira said...

wahhh serius bertuah. tahniah tau :)

aqishah said...

wah tahniah best tue

Myra Jay said...

Alhamdulillah rezeki :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails