Thursday, March 14, 2013

Apa pun breakfast dulu

Bismillahirahmanirahim dan Assalamualaikum..

Memang tak leh nak skip or say no kat breakfast ok. Kamu semua seharusnya breakfast.  Dengan breakfast Insyallah segala kerja yang akan dilakukan itu akan sempurna tanpa ada halangan. Kesihatan kita kene jaga. Nak diet pun, breakfast jangan sesekali tinggal. FAHAM. Bertapa pentingya breakfast aku nak kasi satu kata2

"Eat Breakfst like a KING, lunch like a prince & dinner like a pouper"

Ada faham x kata2 dalam BI tu? So lepas nie jangan tinggal breakfast ya. Sebelum tu nak promote jap, 18 March nie McD's ada bagi free Egg McMuffins.. Yo yo.. Peluang untuk breakfast like a king tu. So pergi lah ramai-ramai ya. Barang free. Tapi aku tak akan pergi, itu yang pasti. Sebab aku sokong Palestin. Faham-faham ya. So nak tahu info lanjut klik2 la free Egg McMuffins.


Actually nak cite pe yang kami breakfast masa kat Kundasang. Hehe. Panjang inro baru masuk apa yang disampaikan sebenarnya. Maaf laa. Seperti biasa, lepas tengok Gunung Kinabalu kami akan terus check out dari Walai Tokou tu. Lepas habis pusing2 Kundasang dan Ranau kami akan terus balik Kota Kinabalu. That is our plan.

Kat Kundasang, gambar diatas itulah yang menjadi makanan untuk breakfast kami. Yummiii. Kenyang pagi tu. Makan kat restoran apakah nama lupa plak yang terletak kat Pekan Kundasang. Restoran nie berhadapan dengan War Memorial Park. Senang je nak cari kedai nie, kalau pergi pagi, kat depan kedai nie ada mak cik jual kuih muih yang macam dalam gambar melentang tu. Kedai satu2 je. Harga not bad. RM 11 untuk 4 pinggan mee+telur mata dan satu teh panas. Kuih tu beli asing.

p/s ~ kat sabah takde mee kuning macam kat tempat kita. Dye mee lain..

6 comments:

Unknown said...

heheh..me kalau sempat nak breakfast me makan..kalau tk me minum air suam..huhu..nanti lunch mesti bedal ja..

nuyui a.k.a miss YUI said...

tgk sedap je kuih cmtu..

Myra Jay said...

Setuju dengan quote atas tu, lepas ni nak cuba dinner like a pouper :)

Unknown said...

@nana liena - sama lah.. tapi seboleh2nya nak juga makan pe2..

Unknown said...

@nuyiu - sedap gak la.. lembut jee

Unknown said...

@myra jay - good. ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails