Friday, July 13, 2012

Setelah sekian lama diproses pun

Bismillahirahmanirahin dan Assalamualaikum..

Kalau nak diikutkan aku dah memang layak mengundi dah pun. Adakah aku sudah tua bila aku layak untuk mengundi? Owh tidak! Aku sebenarnye awek muda. Ada makcik penah tnye aku tingkatan berapa? Time tu bangga kejap sebab org ingt aku masih lagi di tingkatan. =)

Awek muda xawek muda ke, aku haruslah terima hakikat yang umur aku sudah melayakkan aku untuk mengundi. Aku harus menjalankan tanggungjawab aku sebagai warganegara Malaysia yang sememangnye prihatin dengan nasib rakyat sekarang. Jadi dengan itu, aku akan mengundi mereka yang sepatutnye. 

Bagi menjadi pengundi yang sah di Malaysia bukanye pengundi hantu, punyalah susah. Hinggakan 2kali aku isi form untuk jadi pengundi yang sah. Bila dah isi 1st borang tu, 3bulan lepas tu aku chck dekat web SPR xde pe2 pun. Aku dah risau tahap gaban takut xleh jalankan tanggungjawab tahun nie. Kalau tak nampaknye aku kene tunggu lagi 5 tahun untuk mengundi (padehal kak pah relex je baru tahun nie daftar ngundi). Bila xde pe2 kat web SPR tu aku isi lagi form sama untuk kali ke-2. Kali nie aku isi dekat Jom Heboh JB yang kat Angsana.  Tak sampai sebulan pun lagi, hari nie aku chck, ehh permohonan aku sedang diproses.


Owh ini mungkin sebab dari borang 1st. Takkan laa dari borang 2nd. Cepat bebeno xsmpai sebulan pun lagi kalau ianya dari borang 2nd. Pe2 pun aku xperlu nak risau sangat. Just tngu sedikit waktu lagi untuk menjadi pengundi yang SAH.

p/s ~ Parti pilihan adalah rahsia

3 comments:

Ardini Humaira said...

waaaa bagus2 dh dftr :D

Dkna Abza said...

buat pilihan yang terbaik nanti ok ;p

Mizz ErMa said...

sama la kite..thn nie da boleh mengundi da..hehe bulan feb ritu p daftar kt p.pos, bulan 5 lak p chek status kat jom heboh, yeay, da boleh mengundi~ hihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails