Friday, May 14, 2010

''Kasih bAPa''

Sebelum lebih banyak mencoretkan kata-kata, pertama kali I want to thank a lot to U (which is someone that i miss n love very much) because a long time ago u suggest me to looked on movie 'Taken'. So, today, just a minute time ago i have looked on that movie. Sungguh mengagumkan cerita tu. Hope if the same thing goes to U, U can be like that. Trying the best to safe your daughter.

The story is about stars Liam Neeson as Bryan Mills, an ex-government operative who has less than four days to find his kidnapped daughter, who has been taken on her first day of vacation in Paris.


Kasih bapa juga sama seperti kasih Ibu iaitu juga ke syurga. Bilamana kasih bapa mengatasi segala-galanye, mereka akan berusaha dalam memastikan keselamatan anak-anaknye. Pada kebiasaanye para bapa amat susah dalam menunjukkan kasih sayang mereka terhadap anak-anak. Namun melalui tindakan, kita sendiri dapat menilai banyak mana kasih sayang mereka buat kita. Janganlah kita mudah untuk menilai mereka. Bila mereka marah dalam setiap tingkah laku kita itu tidak bermakna mereka amat benci dengan kita, malahan mereka amat sayang dengan kita. Mereka tidak mahu kita terjebak dalam sesuatu aktiviti yang tidak berfaedah. Jika mereka tidak membenarkan kita pergi, itu bermakna mereka risau akan keselamatan kita.

Now, i admit that. My father really love me. 2 malam lepas, papa ada bertanya betul ke akan pergi ke Pulau Perhentian untuk Kem Kesedaran Alam Sekitar anjuran JAS. Papa cakap dye tak benarkan p sana. So i think yes my father really LOVE me. Dia risau akan keselamatan saya. Maklumlah perjalanan ke Pulau Perhentian itu mengambil masa yang lama dengan menaiki bot laju. Papa risau takut terjadi a bad thing to me. Okehh papa tak jadi nak p Pulau Perhentian tapi akan p ke Hutan Belum. Jadi papa boleh tak Ngah pergi?

* U i really miss and love U. Napa U menyepi. I xtau apa silap I, tapi I nak mintak maaf banyak-banyak lau I ada buat silap tanpa I sedari. Maafkan I. ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

3 comments:

cryclown said...

cerita ni memg terbaik..
dh byk kali ulg tpi still best..

n cite psl bapa yang baik ade lagi..

simpson the movie..heheheh

Ayie said...

Memang benar kata-kata awak bahawa kadang-kadang bila ayah kita marah, tidak bermaksud dia membenci kita.Kalau kita ikut kepala remaja kita yang gila2 ini.Silap-silap kes bunuh bapa sendiri timbul di harian metro.Hahahahah

So, kalau bapa kita marah pun, i think better kita diam jer. Walaupun kita benar.

Lt. fDanialz said...

best gak cite nih..

cite simpson the movie pon lebih kurang same dengan konsep cite tu


Entry best : Mengingati Allah itu hati menjadi tenang

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails