Tuesday, May 4, 2010

''SebAgai tANDA''

Bila merisik orang bagi cincin. Bila bertunang orang bagi cincin. Bila akad nikah pun orang bagi cincin. Napa ya? Apa keistimewaa cincin nie? Murah ke cincin nie? Kalau d perhatikan jarang yang bagi cam gelang, rantai, subang lagi lah jarang-jarang orang bagi.. Boleh bagi 1 nisbah 1000 lau ada orang bagi pun. Entah-entah aku 1 yang dapat subang. Tapi aku tak pakai subang, sebab aku takut kene tembak. =)

Aku penah cakap kat adik aku pakai subang nie jadi cacat. Nak tau nape tak? Yelah cuping telinga yang cantik-cantik takde kesan tebukkan sekali kene tebuk dah berlubang. Dah jadi cacat. Setuju tak? Tapi aku tengok subang-subang nie cantik, rasa cam nak pakai pun ada. Habis nak wak cam mana dah takde lubang, nak p tebuk malu lah plak umur 20 baru nak p tebuk lubang.

Bagi sapa-sapa yang nak jadi suami aku ketahuilah saudara sekalian yang aku takde lubang kat cuping telinga. Jadi aku takkan pakai subang. Tapi, insyallah lau suami aku nak tengok aku pakai subang hah kene lah p tebuk juga. Tak baik ingkar ngan suami. Betul tak?

Yang aku tiba-tiba p bercerita sal cincin, merisik, kahwin nie tak tau lah kenapa. Entah-entah dah gatai kot. hehehe

Nabi s.a.w. bersabda:
“Rahsiakan pertunangan dan iklankan (maklumkan) tentang perkahwinan.”
(Riwayat Ahmad daripada Abdullah bin Zubair r.a.)

*Aku NAk Copp CinCIn nIE. sApa NAk kAHwin Ngan AkU KEne Bagi HaK Sama Cam nie.. Tapi LAu NAk bAGi HAk BesAR lAgi Pun TAKpe. ChEK sUKa Na..

~ tajuk entry tak berapa nak sangkut ngan cerita
~ Lagi 2 hari untuk entry ''Selamat Ulang Tahun Sayang''.

15 comments:

ice♥ice said...

same la kite. ice pn xpenah pakai subang..takot nk tebok.hehe.lg bez pakai cincin kot.. :P

sHaFAa said...

ice~ cincin kdg2 pun melemaskan jari jgk..hehe

KEMBARA KERTAS KOSONG said...

cincin itu mungkin mudah dilihat dan dibawa kemana-mana...tuh sebab cincin ini mesti ada tak kira apa upacara sekalipun...

kalau tebuk cuping telinga takpe ya...jgn tebuk hidung or mulut or macam2 lah...macam orang barat...tak senonoh betul mereka...hehe

::FAIZ FARISH:: said...

Cincin aku slalu aku lupa letak mana... hm...

nazreenhashim said...

aku asek beli cincin silver yg rm10 tu siap boleh ukir nama tu..
tataw kenape asal beli je hilang..asal beli je hilang..
maybe, kena tulis nama orang laen baru tak hilang kot..
muahahaha..

sHaFAa said...

KEMBARA KERTAS KOSONG ~ owh cm tu ek..erm boleh d trima jgk.

xlayan tebuk hidung,mulut nie..cm lembu,kmbing,kerbau plak..

FAIZ FARISH ~ mst sbb murah..tu yg kow xkisah ann..

nazreenhashim ~ ukir nama aku komperm xilang

nazreenhashim said...

hahaha
cepat2 wat untuk aku

terima kasih!
:)

sHaFAa said...

lor kau lah ukirkan..lalala

nazreenhashim said...

xpandai la ukir2 nih..
ukur2 pandai la..
wakaka..
:)
maseh study lagi ke?

sHaFAa said...

ukur pe? ukur krpnjangan cili padi..hehehe
sengal kau nie..kau x knl aku ek? ala tukar nama je..cuba kau teka sapa?

nazreenhashim said...

hehehe..
saje jer wat-wat tak kenal..
shaira haifa right?
ekekekeke..
jom skype.

sHaFAa said...

owh pndai dye wak2 xknl..
btl lah 2..i am what i am.. hehe
xde skype r..

nazreenhashim said...

owhh.
jemput datang husm.
huhu

sHaFAa said...

alaaa husm je?

nazreenhashim said...

d-village,
dpn husm..
wakaka

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails