Tuesday, May 11, 2010

''DAh lAma''

Minggu nie dah masuk minggu ketiga aku ber'LI' kiranye dah lama aku tak update sal LI aku nie jadi aku nak cerita sikit tuk kali nie. Buat rakan-rakan sekalian dari apa yang dilihat dan didengari apa yang aku belajar mungkin tak sebanyak yang kawan aku dapat pelajari. Maklumlah kawan-kawan aku yang lain buat LI kat Jabatan Kimia, Jabatan Patologi, Jabatan Air dll, so banyak yang dapat mereka pelajari. Rasa cemburu dengan pengetahuan mereka juga ada. Banyak benda yang mana nanti mereka dapat aplikasikan masa dah kerje nanti, juga mungkin senang bagi mereka untuk buat benda tu sebab dah banyak belajar masa LI.

Ada mereka kene test darah, air kencing. Semua tu cam tak best bila didengar, tapi apa yang dipelajari tu sangat best. Darah-darah dan air kencing orang-orang yang tanpa mengira bangsa, keturunan dan darjat semua di uji. Bau hanyir dan hapak menusuk ke lubang hidung. Itulah yang diperkatakan kawan-kawan yang membuat LI di Jabatan Kimia dan Jabatan Patologi.

Sabarlah wahai kawan-kawan ku, untuk dapat sesuatu ilmu itu bukan lah mudah seperti mana kita meminum air. Ilmu itu perlu lah diselami dengan mendalam, perlulah difahami dengan betul-betul dan perlulah berfikir dengan bijaksana. Semoga kawan-kawan dapat mehabiskan LI yang masih berbaki lagi 7 Minggu.

p/s ~ report jngn lupa
p/s/s ~ buku log jangan kosong..

3 comments:

Lucy S. said...

waaah ni yg x sabar nk buat LI ni :D

nich said...

shafaa abes li bile? ehhehehe bosan kan li bile da lama2.. ahahaha

Unknown said...

alynn ~ lau kene tmpt bst xpe lah..mmg bst.

nichkhun ~ abs 4.7 nih. Bosan lah bila xde keje d suruh buat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails