Saturday, May 8, 2010

''KesEDAran PerliNdungAN lApIsaN oZon''

Hari nie di mulakan dengan bangun seawal pagi (pukul 6.45 pagi dah kira awal dah tu). Meneruskan rutin harian dengan apa lagi kalau bukan mandi dan gosok gigi..( ingat kerbau,kambing ke). Mengambil sarapan dengan makan nasi impit dan sate. Nyum nyum.. Meneruskan perjalanan hidup dengan membawa kereta. Kita race dulu.

BROOOMMM.... (tak bunyi macam nie pun)

Sebenarnya hari ni ada kempen kesedaran perlindungan lapisan ozon peringakat Negeri kelantan Tahun 2010 yang di adakan di SM Sains Tengku Muhamaad Faris Petra seperti mana yang telah aku wawarkan kat sini. Program sebenar sepatutnya berjalan seawal jam 8.00 pagi lagi tapi cam biasalah sifat orang kita yang suka melengah-lengahkan jadi bermula pukul 8.30 pagi. Walaupun hanya lewat setengah jam tapi ''MASA ITU EMAS''. Ada 2 pertandingan yang diadakan sempena kempen nie antaranye Kembara Oxi Berbasikal dan mewarna. Macam biasalah pertandingan mewarna nie untuk budak-budak je, mak dan bapak budak tak leh join mewarna sama ngan budak-budak. Nanti lain yang jadinya. Keadilan tidak berjalan dengan lancar sekiranye perkara sedemikian terjadi.

Hari nie jugak ada tambahan pagi barang free. Tambahannye ialah satu paper bag, satu tuala kecik satu lagi memo pad dan satu lagi bookmark. Walawehh makin bertambah. Hah tu lah korang aku suruh korang p korang tak mau p, kan aku dah kebas banyak-banyak. Meh layan gambar-gambar yang sempat di snap oleh aku....


*nIe bArANG fREE*

2 comments:

Abd Rahim said...

Lapisan ozon semakin menipis..dunia semakin panas...malam pun tidur boleh berpeluh...

Unknown said...

Mr Kamikaze ~ jom sama2 mencegah..
jngn guna air cond plak nak suruh sejuk.. lagi nipis jdnye

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails