Sunday, January 8, 2012

Tip buat orang lain gembira, ketawa..

Assalamualaikum..


Susah membuat orang lain (kawan-kawan, family) ketawa, gembira dan bersuka ria? Tak susah sebenarnya. Cuma yang perlu dilakukan ialah..



bagi bunga??


Ingat mek bunga sangat ke bila bagi bunga terus gembira dan ketawa. Kalau yang suka bunga mungkin akan gembira, habis cam mana plak kalau yang tak suka. Then kalau yang tak gembira tu seorang lelaki nak bagi bunga juga ke? Tak sesuai ok. Habis tu nak buat cam mana?

Yehhh..


Kalau kau nak sangat tengok oran lain sengih sampai ke telinga, kau kene lah sengih dulu. Kau kene gembira dengan kehidupan yang kau lalui sebabnya bila kau gembira baru orang lain akan gembira. Kalau tak orang itu pun akan turut bersedih bila kau sedih. Kita memang lain-lain hati dan perasaan tapi ianya boleh berubah bila orang tu tengok orang yang dye sayang gembira. Dye secara automatik turut rasa gembira itu. Jadi..

You have to be happy with yourself before you can make someone else happy


DUMEX DUGRO  

6 comments:

Eein Azryn said...

setuju! ^_^

dja_amiensukhri said...

singgah sini!!

dan..

tetiba rasa nak senyum lebar-lebar sebab nak buat awak gembira..
hehehe.. (^____^)

shera haifa said...

EEIN ~ @_^

shera haifa said...

DJA ~ TQ.. I'm hapy with ur smile..
@___^

Arina Shamsul said...

senyum dan ketawa itu penawar duka..

*eh,skema no comen aku kan?ahaks*

shera haifa said...

ARINA ~ betul senyum dan ketawa itu penawar duka.. kadang2 leh jadi penutut kedukaan..

haha skema ke? ok lah tu..:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails