Monday, January 16, 2012

Batu hitam vs Batu permata

Assalamualaikum..




Berkawan tak salah tapi tahulah batas-batasnya. Jangan bila senang enjoy sorang-sorang, bila sedih meratap bersama-sama. Itu tidak adil. Kalau diri sendiri mahu akan keadilan itu, diri sendiri yang harus memulakannya. 

Pilih laa kawan yang betul-betul sesuai dengan kita. Bukan suruh pilih kawan sampaikan batu hitam (miskin) yang kat depan mata tak nampak sebab nampak batu permata (kaya). Jangan lupa batu hitam itu boleh digilap dan ianya pasti akan berkilau lebih dari kilauan batu permata.  Tapi dengan syarat usaha!! XOXO

18 comments:

aReLaN said...

dan jangan gak kita jadi kawan time hepi tapi bila member tu sedih kita pakat2 lari biarkan dia sedih sorang2 kan.hmmm...berkawan biar ramai.

Model Busana Muslim Murah said...

salam kenal,,sukses yahh dengan postingan nya

shahrazali said...

btol tu...jgn tersilap pilih kawan k..sbb kwn byk mempengaruhi kita..

EnciK AxixOu said...

nak berkawan jangan pilih bulu . kan?kan?

~diAhOntHeblOg~ said...

setuju!

Penjual Reflesia™ said...

berkawan susah dan senang. itu yg terbaek.. =.=

missSenget said...

baikkk laa...!


marilah mula menggilap batu hitam skrg..!!

lepas ni bole jual..kite shopping2..

hihihi..

acheeqa farhana said...

kwn tu bukanny diukur dr segi pagkat drjat mahupon harta..

hati tu lagi penting kan? :)

nazirah said...

betul tu .. berkawan biarlah susah dan senang bersama...

shera haifa said...

ARELAN ~ yaa.. jangan kita jd cm tu.. kalau kita sndiri buat macam tu tak mustahil orang lain akan buat kita juga..

shera haifa said...

MODEL BUSANA MUSLIMAH MURAH ~ tq yaaa.;)

shera haifa said...

SHAHRAZALI ~ ya sbb secara keseluruhannya kita bnyak bersama dgn kawan dr keluarga (yg belum khwin terutamanya)

shera haifa said...

ENCIK BULAT ~ kalau boleh pilih bulu nak bulu yang warna emas..haha

shera haifa said...

KAK DIAH ~ gOOD! hehe

shera haifa said...

PENJUAL RAFLESIA ~ ya betul tu..

shera haifa said...

MISS SENGET ~ bOLEH.. jom gilap!

shera haifa said...

ACHEEQA FARHANA ~ ya hati lg penting.. ikhlas atau tidak kita

shera haifa said...

NAZIRAH ~ @_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails