Tuesday, June 28, 2011

Hidup penuh warna warni

Olive, blue sky, grey, peach, tangerine, cyan dan macam-macam warna lagi... semuanya datang dari 3 warna yang asas iaitu Merah, Kuning dan Biru. Campuran @ gabungan daripada dua warna mahupun ketiga-tiga warna bisa menghasilkan warna warni yang sangat banyak dan cantik bila digabungkan bersama-sama.



Begitu juga dengan kehidupan. Apa yang dimaksudkan warna warni ialah bukannya seperti warna -warna tadi [Olive, blue sky, grey, peach, tangerine, cyan] tetapi warna warni kehidupan ialah hilai tawa, menangis, kecewa, simpati, gembira, dan sedih. Hidup pasti tidak akan berasa lengkap tanpa warna warni itu. Juga dikatakan sebagai orang yang rugi apabila tidak mengalami semua perasaan itu. Jadi janganlah jadi orang yang rugi

Kehidupan kita didunia ini sebenarnya hanyalah satu percaturan untuk kehidupan di sana kelak yang kekal abadi. Buat lah yang terbaik untuk kehidupan ini kerana kita tak bisa kembali lagi selepas pergi kehidupan di sana. Ada target dan sasaran yang ingin dicapai, lakukan sekarang, gandakan usaha. Pasti kamu seorang yang paling berjaya dan membanggakan ibu bapa kamu.

<<<<<<<< Samsung Galaxy >>>>>>>>
<<<<<<<<Proton Inspira>>>>>>>>>

8 comments:

NIA said...

cantik gila gambar tuh

Hans Hanis said...

yups
betul2
kehidupan haruslah warna - warni iaitu ada sedih, ketawa, suka, duka baru la hidup nih berseri

Juvana Episod 10

syafiqa said...

warna hitam dan putih je yg byk ;p

Unknown said...

@sizuka ~ gmbr cedok aje atu

Unknown said...

hans ~ btl2x.

Unknown said...

@syafiq ~pe yg hitam putih? taik cicak eh? hehe

aiEz said...

hidup bagai pelangi mewarnai kehidupan ini..andai satu colour sahaja pasti akan bosan..:)

Unknown said...

@aiez~ btl2x.sngt bosan.xleh bayangkan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails